Jeżeli porównujemy olej 0W-30 i 5W-30 należy pamiętać, że drugi człon nazwy określający klasę lepkości w temperaturze pracy silnika jest taki sam. Litera W oznacza zimę (z ang. winter) – jest to tzw. zimowa klasa lepkości oleju. Im niższa, tym łatwiejszy zimny rozruch pojazdu w niskich temperaturach, tym niższe chwilowe zużycie elementów silnika i tym niższe spalanie. Specyfika pracy turbosprężarki, obciążenie silnika powoduje, że wymagania wobec olejów silnikowych są coraz wyższe. To właśnie nowoczesne samochody o małej pojemności z turbodoładowaniem potrzebują oleju o niższej lepkości.
Natomiast drugi człon charakteryzujący właściwości oleju w temperaturze pracy silnika, a więc około 100 stopni C, posiada tę samą wartość tj. „30”, co oznacza tyle że w tej temperaturze obydwa oleje mają bardzo zbliżoną charakterystykę lepkościową.
Nowe oleje 0W, a w szczególności olej 0W-30 z normą VW 504.00/507.00, charakteryzują zauważalnie lepsze parametry fizykochemiczne skutkujące bardziej wydajną pracą silnika:
Używając wcześniej oleju 5W-30 spełniającego normę VW 504.00/507.00 można bez jakichkolwiek negatywnych skutków dla silnika używać nowego Oryginalnego Oleju 0W-30, gdyż posiada tę samą normę fabryczną VW zyskując jeszcze lepsze osiągi przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2.
Analogicznie i z powyższych względów rekomendujemy stosowanie 0W-30 również do aut starszych, ale też w przypadku, gdy istnieje wybór miedzy normami 504.00/507.00 a 508.00/509.00 o klasie lepkości 0W-20, także rekomendujemy stosowanie normy wyższej.
W materiale filmowym wyjaśniamy, dlaczego nowy olej, rekomendowany przez koncern Volkswagen, jest najlepszym wyborem do silników Audi, Skody, Seata, VW oraz VW Dostawcze: