Jednym z najważniejszych trendów jaki obserwujemy jest zmiana konstrukcji silników. By zminimalizować poziom zużycia elementów silnika oraz zapewnić mniejsze tarcie między nimi, w nowoczesnych konstrukcjach wymagane są oleje o niskiej klasie lepkości 0W. Od roku modelowego 2021 olej silnikowy używany przy wymianie w samochodach grupy Volkswagen (SKODA, AUDI, VOLKSWAGEN, SEAT) musi być taki sam jak na zalanie fabryczne. Dotyczy to zarówno normy fabrycznej VW, jak i klasy lepkości, aby zapewnić ochronę i prawidłową prace silnika przez cały okres eksploatacji samochodu.
Od 2018 najczęściej stosowanym olejem w europejskich fabrykach grupy Volkswagen jest olej o klasie lepkości 0W. Udział ten stale rośnie. Według stanu na rok produkcji 2020, aż 70% „pierwszych zalań” silników grupy VW w Polsce stanowi olej Longlife IV 0W-20 o normie 508.00/509.00. Drugim natomiast najczęściej używanym olejem jest 0W-30 Longlife III o znanej normie 504.00/507.00, czyli dawny olej o klasie lepkości 5W-30.
Zmiana klasy lepkości oleju nie dotyczy wyłącznie grupy Volkswagen, ale również innych producentów samochodów. Postęp technologiczny oraz nowe rozwiązania powodują, że w niedalekiej przyszłości konieczne będzie stosowanie oleju o jeszcze niższej lepkości, a oleje 10W-40, czy 15W-40 całkowicie wyjdą z użycia.
Nowe Oryginalne Oleje grupy Volkswagen o klasie lepkości 0W to odpowiedź na nowe trendy w motoryzacji. Dzięki wykorzystaniu bazy olejowej otrzymanej z gazu ziemnego, olej charakteryzuje się bardzo wysoką czystością i niską reaktywnością chemiczną. Skutkuje to lepszą odpornością na utlenianie, co przekłada się z kolei na dłuższy czas eksploatacji oleju. W połączeniu z dodatkami dyspergującymi, które zapobiegają agregacji zanieczyszczeń, eksploatowany silnik charakteryzuje się czystością zbliżoną do fabrycznej, przy jednoczesnym bardzo dobrym zabezpieczeniu jego elementów przez zużyciem, co potwierdzają wyniki testów przeprowadzonych przez centralne laboratorium koncernu VW.
Używając wcześniej oleju 5W-30 spełniającego normę VW 504.00/507.00 można bez jakichkolwiek negatywnych skutków dla silnika używać nowego Oryginalnego Oleju 0W-30, gdyż posiada tę samą normę fabryczną VW. Jeśli dopuszczane są dwie normy VW do danego silnika warto zastanowić się przy kolejnej wizycie w serwisie nad zmianą oleju na olej 0W-20, zyskując jeszcze lepsze osiągi przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2.
Dostępny w całej Autoryzowanej Sieci Serwisów Grupy Volkswagen w Polsce.